Reklamationer

Innan du eventuellt returnerar din BioZone vill vi att du själv undersöker följande:  

Fläkten fungerar men lampan lyser ej:

a) Kontrollera att lampan sitter ordentligt i sin hållare genom att öppna luckan baktill b) Kontrollera att luckan är ordentligt stängd. c) Enheten är utrustad med ett försvar mot överhettning. Det kan ha aktiverats. Koppla ur enheten och vänta i 30 minuter innan du försöker igen. d) Lampan kan vara trasig. Ersätt med en ny. Kontakta oss!  

Varken fläkten eller lampan fungerar:

a) Kontrollera att enheten är ordentligt kopplad till adapter och nätsladd. b) Kontrollera att det inte är fel på vägguttaget.  

Lampan under order ”Power” blinkar rött:

a) Kontrollera att enheten är ordentligt kopplad till adapter och nätsladd. b) Kontrollera att det inte är fel på vägguttaget. c) Stäng av enheten och dra ur kontakten i 10 sekunder och sätt igång den igen. Om lampan under ordet ”POWER” fortsätter att blinka rött byt ut uv-lampan. Om det fortfarande blinkar, prova att göra ”reset”. d) Har du precis bytt lampa och enheten börjar blinka måste du trycka ”reset” för att det ska sluta blinka rött. Om inget av detta fungerar kontakta oss innan retur, så att vi snabbt kan hjälpa dig! BioZone Scandinavia AB Smedbyvägen 4 184 32 Åkersberga info@biozone.se 08-540 640 48, 08-540 640 45

Kontakta oss

Basic PR - Luftrening från Biozone- Ren luft överallt

Skydda dig mot Corona-viruset

Biozone´s produkter dödar effektivt Corona-viruset och eliminerar andra skadliga, luftburna ämnen.

Läs om forskningsresultatet här