Köpvillkor - Biozone Scandinavia
Leveranstid
Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Undantag kan finnas under vissa perioder eller för vissa artiklar.
Orderbekräftelse och kvitto
När du gjort klar din beställning så kommer en automatisk bekräftelse till din mejladress. När produkten skickas kommer ytterligare ett mejl med paketets kollinummer och beräknad leveransdag.
Priser
Alla priser redovisas både ex och ink moms. Om du beställer från Norge eller Åland dras momsen av i kassan och betalas till tullen vid ankomst.
Betalsätt
Betalning sker genom kortbetalning, postförskott eller faktura (endast företag).
Privatpersoner betalar med kort direkt i vår webbshop eller mot postförskott. Postförskott innebär att man betalar i samband med hämtning av paketet hos sitt närmsta postombud. I paketet ligger en kontantfaktura/kvitto. Till privatpersoner bjuder vi på frakt och postförskottsavgift. Privatpersoner som inte kan ta sig till ett postombud kan få paketet hemskickat mot förskottsbetalning. Kontakta oss på info@biozone.se, så får du vidare instruktioner.
Företag betalar med kort direkt i vår webbshop eller mot faktura på normalt 20 dagar.
Reklamationer
Om du fått en felaktig eller trasig vara ber vi dig att kontakta oss på info@biozone.se, för vidare instruktioner.
Garanti
1 års garanti gäller på alla artiklar.
Reklamation / Ångerrätt / återbetalningspolicy
Ångerrätt
Privatpersoner har 14 dagars ångerrätt (rätt till återbetalning) från det datum varan har mottagits. Köparen har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan, men den måste lämnas tillbaka i oförändrat skick med original-kartongen intakt. Varan får inte användas för att sedan returneras. Vid synbar användning eller skada dras ersättning för varans värdeminskning av från återbetalningssumman.
Köparen betalar själv returfrakten och pengarna betalas tillbaka efter att en kontroll av varans skick gjorts.
Om Köparen vid köpet erhållit fri frakt dras den kostnaden av innan återbetalning.
Ångra köpet gör du genom att kontakta oss per mejl, info@biozone.se , eller på telefon 08-128 950 00.
Du kan också fylla i konsumentverkets ångerblankett, som du hittar här.
Reklamation av felaktig vara
Innan du eventuellt returnerar din BioZone vill vi att du själv undersöker följande:
Fläkten fungerar men lampan lyser ej:
- Kontrollera att lampan sitter ordentligt i sin hållare genom att öppna luckan baktill.
- Kontrollera att luckan är ordentligt stängd.
- Enheten är utrustad med ett försvar mot överhettning. Det kan ha aktiverats. Koppla ur enheten och vänta i 30 minuter innan du försöker igen.
- Lampan kan vara trasig. Ersätt med en ny. Kontakta oss!
Varken fläkten eller lampan fungerar:
- Kontrollera att enheten är ordentligt kopplad till adapter och nätsladd.
- Kontrollera att det inte är fel på vägguttaget.
Lampan under ordet ”Power” blinkar rött:
- Kontrollera att enheten är ordentligt kopplad till adapter och nätsladd.
- Kontrollera att det inte är fel på vägguttaget.
- Stäng av enheten och dra ur kontakten i 10 sekunder och sätt igång den igen. Om lampan under ordet ”POWER” fortsätter att blinka rött, byt ut UV-lampan. Om det fortfarande blinkar, prova att göra ”reset”.
- Har du precis bytt lampa och enheten börjar blinka måste du trycka ”reset” för att det ska sluta blinka rött.
Om inget av detta fungerar, kontakta oss innan retur – så att vi snabbt kan hjälpa dig!